Všude je jí plno, máme jí i na svých webech, ale sami používáme AdBlocky. Jak se proti nim bránit? Zatímco návštěva Time Square v Big Apple je zážitek, procházení některých webů bez AdBlocku je opravdové utrpení. Samotný obsah na některých webech je až druhotný. V popředí je masivní džungle reklamy a vy se tak bojíte kliknout kamkoliv na stránce, abyste se neobjevili někde, kde opravdu nechcete být. Každý z nás už se někdy na takovém webu objevil a nebylo mu to prostředí vůbec příjemné. Zvlášť dnes, kdy je obsah plný clickbait názvů a náhledů.
Mé anti AdBlock řešení
Popíšu vám, jak jsem to vyřešil v mém případě. Chtěl jsem se vyhnout pluginům pro WordPress. Jejich počet chci držet na minimu. Vše řeším raději zásahem do kódu jednotlivé šablony webu, nebo použitím html widgetu, který nabízí WordPress.
Být fér
Reklamu na webu je fér patřičně označit. Použil jsem elegantní řešení díky Font Awesome. Znáte? Funguje tak, že si do hlavičky webu přidáte kód, jehož aktuální verzi najdete tady. Použije se pomocí kódu:
<i class="fas fa-ad"></I> reklama
reklama
Výsledek
Obrázek na pozadí jsem zbouchl dohromady za 5 minut ve Photoshopu. Ehm, vlastně ne tak docela. Úmyslně jsem použil web Photopea.com, což je v podstatě online Photoshop, abych ukázal, že není nutné, platit si nástroje od Adobe. Zvládne to pak úplně každý. Není to sice v porovnání s Photoshopem 1:1, ale i tak je to perfektní nástroj. Případně lze využít i open source program GIMP.
adblock_alert.jpg | adblock_alert.psd
Kód reklamy
Kód reklamy, který jsem použil k jejímu zobrazení ve widgetech tady na blogu, se ve vašem případě bude lišit. Já widgety centruji, proto je celý kód uzavřený v <div>
a s pomocí třídy class="mojereklama"
v CSS vycentrovaný. Na zvýrazněném řádku v HTML kódu je místo pro reklamní objekt. V CSS je na zvýrazněném řádku místo pro obrázek, který se zobrazí vždy, když bude AdBlockem zakázáno vykreslení reklamního objektu.
<div class="mojereklama"> <div class="fair_ad"> <i class="fas fa-ad"></i> reklama </div> <div class="adblock_alert"> </div> </div>
.mojereklama { width: 300px; margin: 0 auto; text-align: center; display: block; } .mojereklama .adblock_alert { min-width: 300px; /* min. šířka */ min-height: 300px; /* min. výška */ background-image: url("/adblock_alert.jpg"); /* img na pozadí */ background-position: center top; /* vycentrování pozadí */ background-repeat: no-repeat; /* pozadí se nebude opakovat */ } /* označení reklamy */ .mojereklama .fair_ad { text-align: start; } .mojereklama .fair_ad i { font-size: 8pt; cursor: default; }
Téma AdBlock
Sprosté slovo, nebo nutnost dnešní doby? Vždy záleží, ze kterého pohledu se na věc díváte a jak k věci přistupujete. Pokud jste konzument obsahu, asi úplně netoužíte konzumovat reklamu, když jste na web přišli za úplně jiným účelem. Pokud jste inzerent, asi nebudete mít takové dosahy, konverze, whatever, jako byste měli bez aktivních AdBlocků. Třetí, ten nejdůležitější pohled, je očima “tvůrců” obsahu. Pokud reklamou vytapetují své weby, naládují ji do svých videí a ještě do toho jsou jejich kanály plné neoznačené reklamy, pak může být AdBlock na místě.
🚫AdBlock je dnes stejně přirozený, jakoby mělo být přirozené označování reklamy. Což se neděje.
— Petr Bělík (@petrbelikcz) 18. září 2018
~
Díky za RT, upřímnou odpověď a vypovídající počet respondentů.